Επιτήδειοι μεταφέρουν γάλα, λάδι, χυμούς και άλλα υγρά τρόφιμα με βυτιοφόρα στα οποία είχε προηγουμένως φορτωθεί βιοντίζελ, επιβεβαιώνει στην εφημερίδα Το Βήμα ο πρόεδρος του ΕΦΕΤ.
«Πράγματι, υπάρχουν εταιρείες που διακινούσαν βιοκαύσιμα και τρόφιμα με τα ίδια βυτία» απαντά σε ερώτηση της εφημερίδας ο Ιωάννης Μίχας. «Τις επόμενες ημέρες ο ΕΦΕΤ θα ανακοινώσει τα ονόματα των εταιρειών και το σύνολο των ευρημάτων» λέει.
Παρόλο που η ευρωπαϊκή νομοθεσία απαγορεύει αυτή την πρακτική, τρόφιμα και χημικά συχνά διακινούνται με τα ίδια βυτία σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία και Ιταλία, καταγγέλλει ο πρόεδρος του Σωματείου Μεταφορέων Υγρών Τροφίμων Μ.Κοντολέων.
«Έπειτα από τόσες καταγγελίες, κανείς δεν μας έχει καλέσει από το υπουργείο για να μας ρωτήσει» δηλώνει, και τονίζει ότι «το ζήτημα των βουλγαρικών βυτίων πρέπει να λυθεί».
Αναφέρει ακόμα ότι βυτιοφόρα υγρών τροφίμων έχουν εντοπιστεί να φορτώνουν βιοκαύσιμα στα διυλιστήρια του Ασπρόπυργου.
Πηγές του ΕΦΕΤ σημειώνουν ότι οι συναρμόδιες υπηρεσίες δεν υποστήριξαν την έρευνα του φορέα. Η γραφειοκρατία μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων καθυστέρησε για μήνες τη διαδικασία, μέχρι να δοθεί τελικά το πράσινο φως για τη διαβίβαση της λίστας με τους βυτιοφορείς υγρών τροφίμων στον ΕΦΕΤ.
Ωστόσο, οι μεταφορείς υγρών τροφίμων ζητούν από τον ΕΦΕΤ να μην ελέγχει μόνο τα έγγραφα του κάθε βυτιοφόρου, τα οποία μπορούν να πλαστογραφηθούν, αλλά και να συλλέγει δείγματα από τα φορτία, ώστε να τεκμηριώνεται η παρανομία. Ζητούν επίσης να γίνεται έλεγχος στις πινακίδες κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες, τα «τοξικά» βυτία έχουν συνήθως άδεια για τη μεταφορά μόνο υγρών τροφίμων (γάλα, χυμοί, λάδι, ξίδι, κακάο κλπ), ωστόσο η παράνομη μεταφορά χημικών (πλαστικοποιητές, καύσιμα κ.ά) διπλασιάζει το κέρδος, αφού το βυτίο δεν επιστρέφει άδειο από τα δρομολόγιά του.
Σύμφωνα με Το Βήμα, μέχρι σήμερα έχει εντοπιστεί επίσημα μόνο ένα περιστατικό -αφορούσε φορτηγό που μετέφερε βιοντίζελ κατά την αναχώρησή του από την Ελλάδα και τρόφιμα κατά την επιστροφή.
Εκτός από τη συνδρομή του ΣΔΟΕ, ο ΕΦΕΤ έχει ζητήσει από το υπουργείο Υποδομών τη βοήθεια των περιφερειαρχών, των τελωνείων και των «Ράμπο» των Μεταφορών.