Με αφορμή τον τραυματισμό ενός 7χρονου αποκαλύφθηκε το μέγεθος της αδιαφορίας και της ανευθυνότητας που διακρίνει τους αρμοδίους του Εθνικού Συστήματος Υγείας, αλλά και το καθεστώς λειτουργίας διάφορων νοσοκομείων και κέντρων υγείας.
Στο Κ.Υ. Σοχού, σύμφωνα με τα όσα καταγγέλλει στη zougla.gr ο 55χρονος Δημήτρης Τζίγρας, οι γιατροί φεύγουν πριν τελειώσει η βάρδια τους, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σοβαρές ελλείψεις στη νοσηλεία των ασθενών.
Παράλληλα, επισημαίνει ότι τα ασθενοφόρα τα οποία υπάρχουν για να εξυπηρετούν τους πολίτες είναι… «διακοσμητικά», καθώς πριν από τις 15:00 το μεσημέρι δεν υπάρχει οδηγός.
Ας ξετυλίξουμε το ρεπορτάζ…
Την περασμένη Πέμπτη, ο 7χρονος γιος του καταγγέλλοντος, ενώ έπαιζε με τους φίλους του, ύστερα από ένα σπρώξιμο τραυματίστηκε ελαφρά στο κεφάλι, με αποτέλεσμα να ζαλιστεί.
Ο μικρός μεταφέρθηκε από συγγενείς του στο Κέντρο Υγείας, οι οποίοι, σύμφωνα με τα όσα λέει ο κ. Τζίγρας, ενημερώθηκαν ότι ο παιδίατρος είχε φύγει. Τον εξέτασαν κάποιοι γιατροί άλλης ειδικότητας και τον «έστειλαν» σπίτι, προτρέποντας τους δικούς του, αν παρουσιάσει ζαλάδες και εμετούς, να τον μεταφέρουν στη Θεσσαλονίκη.
Ο κ. Τζίγρας, γυρίζοντας από τη δουλειά και ενημερωμένος πλέον για την κατάσταση του παιδιού (το οποίο άρχισε να κάνει ξανά εμετούς), κάλεσε το Κέντρο Υγείας Σόχου, προκειμένου να ρωτήσει για ποιο λόγο είχε φύγει ο παιδίατρος πριν να τελειώσει η βάρδιά του και να ρωτήσει τους γιατρούς τι πρέπει να κάνει.
Η απάντηση, σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει, ήταν εξοργιστική. Η διευθύντρια του Κ.Υ., κυρία Ευθυμία Μαργαρίτη, τον ενημέρωσε ότι ο γιατρός έφυγε πιο νωρίς διότι χιόνιζε και έκανε πολύ κρύο. Δηλαδή, ότι για όλα έφταιγε ο «κακός» καιρός.
Όταν δε ζήτησε από τη διευθύντρια να του στείλει ένα ασθενοφόρο, προκειμένου να μεταφερθεί το παιδί του σε κάποιο άλλο Κέντρο Υγείας, η κυρία Μαργαρίτη, σύμφωνα με τα όσα λέει ο ίδιος, του απάντησε ότι αυτό δεν είναι δυνατόν λόγω έλλειψης οδηγών.
«Τελικά πήρα το αμάξι του ανιψιού μου και πήγα το παιδί στο Γεννηματά στη Θεσσαλονίκη. Αυτό είναι το κράτος δικαίου. Σκοπεύω να κάνω αγωγές για παράβαση καθήκοντος» καταλήγει εκνευρισμένος.
Τι απαντάει η διευθύντρια του Κέντρου Υγείας
Η zougla.gr επικοινώνησε με τη διευθύντρια του Κέντρου Υγείας, Ευθυμία Μαργαρίτη, η οποία δήλωσε ότι το παιδί εξετάστηκε κανονικά, επικαλούμενη και το βιβλίο κίνησης ασθενών.
Ωστόσο, παραδέχθηκε ότι πράγματι την ώρα που κάλεσε ο καταγγέλλων ζητώντας ασθενοφόρο, δεν ήταν διαθέσιμος κάποιος οδηγός λόγω έλλειψης προσωπικού, επισημαίνοντας ότι το πρόβλημα θα λυθεί από τη νέα χρονιά.
Τέλος, παραδέχθηκε ότι ο λόγος που ο παιδίατρος έφυγε πιο νωρίς από την ώρα που τελειώνει η βάρδια του ήταν η κακοκαιρία.
«Σήμερα έφυγε ο γιατρός στη μία γιατί χιονίζει. Εμείς οι δύο εφημερεύοντες τού είπαμε να φύγει. Έχει πολύ κρύο. Μείναμε όμως δύο γιατροί. Δεν έμεινε το Κέντρο Υγείας χωρίς γιατρό» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ρεπορτάζ: Παναγιώτης Βλαχουτσάκος