Η υπουργική απόφαση για το όριο συνταγογράφησης των διαγνωστικών εξετάσεων στοχεύει στην διαχείριση των κλειστών προϋπολογισμών του ΕΟΠΥΥ και στην αποδοτικότερη αξιοποίηση των πόρων που διατίθενται ανά κατηγορία παρόχων.
Έτσι, μετά την κατανομή του προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ σε όλες τις κατηγορίες των παρόχων έρχεται μία νέα υπουργική απόφαση να κατανείμει τον προϋπολογισμό των διαγνωστικών εξετάσεων ανά νομό και ανά πάροχο σε όλη την χώρα. Τα κριτήρια κατανομής είναι αναλογικά, ανά πληθυσμό- ανάγκες αλλά και σύμφωνα με τις απαιτήσεις του κάθε παρόχου την προηγούμενη χρονιά.
Παράλληλα, στην ίδια υπουργική απόφαση εισάγονται κατευθυντήριες οδηγίες που προέκυψαν μέσα από εκτεταμένο διάλογο με εκπροσώπους της ιατρικής κοινότητας και εδράζονται στην ελληνική και διεθνή ιατρική βιβλιογραφία.
Πρέπει όλοι να αντιληφθούν ότι η εποχή των ανοιχτών ανεξέλεγκτων προϋπολογισμών στην υγεία έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Η εποχή δηλαδή που κάθε γιατρός ανεξάρτητα από ειδικότητα συνταγογραφούσε όσες εξετάσεις ήθελε σε όσους ασθενείς επιθυμούσε και μάλιστα σε αριθμούς ιλιγγιώδεις, πρέπει να αποτελέσει γρήγορα παρελθόν.
Η πρακτική αυτή οδήγησε σε τεράστια ελλείμματα τους κλάδους υγείας των ταμείων αλλά και του ΕΟΠΥΥ στην συνέχεια, μετά την ενοποίηση τους.
Σήμερα το Υπουργείο Υγείας με αποφασιστικότητα προχωρά σε ρυθμίσεις που διασφαλίζουν την επάρκεια των αναγκών των ασφαλισμένων, την τήρηση του προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ αλλά και την όσο γίνεται δικαιότερη κατανομή στους παρόχους.
Σήμερα εισάγουμε κατευθυντήριες οδηγίες, αναδρομικό κλινικό έλεγχο, κατανομή πλαφόν ανά νομό και ανά πάροχο και όπου απαιτείται εκπτώσεις (rebate) και επιστροφή (clawback) έτσι ώστε να τηρηθεί ο προϋπολογισμός του ΕΟΠΥΥ.
Αύριο εγκαθιστούμε διαγνωστικά και θεραπευτικά πρωτόκολλα, κλινικό έλεγχο σε πραγματικό χρόνο και κλειστούς προϋπολογισμούς χωρίς rebate και clawback.