Η γραμμή υποστήριξης σεισμοπλήκτων 1135 που δημιουργήθηκε στις 11 Φεβρουαρίου του 2014 και φιλοξενείται στο κτήριο του ΚΕΕΛΠΝΟ, λειτουργεί επί 24ωρου βάσεως και διαχειρίζεται κάθε εισερχόμενη κλήση σχετικά με την υποστήριξη και την ενημέρωση των σεισμοπλήκτων κατοίκων της Κεφαλονιάς.
Ειδικότερα, από την ημέρα λειτουργίας του τηλεφωνικού κέντρου έως και σήμερα, έχουν καταγραφεί 3.321 εισερχόμενες κλήσεις, απαντήθηκαν αμέσως οι 2.326 και χρειάσθηκαν επανάκληση 995 από αυτές. Σε ποσοστό 31% τα ερωτήματα αφορούσαν τα συνεργεία ελέγχου, το 16,7% τη δυνατότητα επιδότησης ανακατασκευής/επισκευής, το 11,7% την επιδότηση οικοσκευών και το 10,4% για τη διαδικασία επιδότησης ενοικίου.
Παράλληλα, από τις 20/02 το κέντρο πραγματοποίησε 12.540 εξερχόμενες κλήσεις με στόχο να καταγράψει και να διερευνήσει τις ανάγκες και την κατάσταση του νησιού. Όπως προκύπτει, το 33,2% δηλώνει κατεστραμμένες οικοσκευές, το 25,2 % ότι το σπίτι τους χρήζει επισκευής και μόνο το 0.9% ότι η οικία τους έχει κριθεί κατεδαφιστέα.
Τα στοιχεία που έχουν καταγραφεί έως τώρα, δείχνουν ότι το 87.2% των κατοίκων διαμένουν στα σπίτια τους, το 7,9% σε φίλους/συγγενείς, το 2,6% στο αυτοκίνητο, το 1,8% σε σκηνή και μόλις το 0,5% σε πλοίο. Όσοι έχουν πληγεί και δεν μένουν στο σπίτι τους, σε ποσοστό 32,2% είναι άτομα με χρόνια πάθηση, το 25,4% είναι με παιδιά κάτω των 15 ετών, το 11,9% είναι άτομα με αναπηρία άνω των 67% και το 6,8% είναι άτομα με αναπηρία έως 67%.
Δεδομένων των ειδικών συνθηκών το 83% των πολιτών είναι ικανοποιημένο με τις συνθήκες διαβίωσης, το 14,6% πιστεύει ότι είναι υποφερτά, ενώ το 2,4% ψάχνει να μείνει αλλού, γιατί οι συνθήκες είναι ανυπόφορες. Όσον αφορά στη χρήση νερού για πόση, το 73,3% των κατοίκων του νησιού χρησιμοποιεί εμφιαλωμένο νερό και το 19,2% καταναλώνει νερό βρύσης. Για μαγειρική χρήση, το 41,8% χρησιμοποιεί εμφιαλωμένο νερό και το 50,2% νερό βρύσης.
Αν και αποκαθίσταται σταδιακά η ηρεμία στο νησί και ειδικότερα στην περιοχή του Ληξουρίου, όπου έχουν καταγραφεί και οι περισσότερες ζημιές, ο μεγαλύτερος φόβος που επικρατεί είναι η πιθανότητα ενός νέου μεγάλου σεισμού, όπως εκφράζει το 66,6% των κατοίκων. Το 5,8% αγωνιά για την επιδιόρθωση/ανακατασκευή της οικίας του, το 3,9% της επιχείρησής του και το 2% για θέματα υγείας του ιδίου και της οικογενείας του.
Από τα μέτρα που ανακοινώθηκαν το 40,9% εμφανίζεται ικανοποιημένο, το 23% εκφράζει επίσης ικανοποίηση αλλά και την ανάγκη λήψης επιπλέον μέτρων, ενώ το 16.8% δηλώνει ότι δεν είναι ικανοποιημένο. Με ποσοστό από 90% έως 68,8% καταγράφεται η σημαντικότητα των παρακάτω μέτρων: ενίσχυση ανακατασκευής ή επισκευών, επιδότηση ενοικίου, επιδότηση 6.000 ευρώ για την οικοσκευή, συσσίτια και διανομή προϊόντων στους πληγέντες, έκτακτο βοήθημα των 600 ευρώ, αναστολή πληρωμών σε ασφαλιστικά ταμεία, εφορία και δόσεις δανείων.
Εντέλει, αξίζει να σημειωθεί ότι οι κινητές μονάδες του ΚΕΕΛΠΝΟ που βρίσκονται στο νησί, παρέχουν υπηρεσίες πρωτοβάθμιας περίθαλψης. Τηλεφωνώντας στο 1135 μπορεί να σταλεί η κινητή μονάδα και να παρέχει εξυπηρέτηση.