Το βραβείο «Αριστεία στην Καινοτομία» έλαβε ο Νίκος Φλώρος ένας γλύπτης διεθνούς φήμης και μια ακόμη απόδειξη της νέας γενιάς δημιουργών που ναι, υπάρχει στη χώρα μας. Γεννήθηκε στη Τρίπολη, μεγάλωσε στην Αθήνα και σπούδασε εικαστικές τέχνες στο Παρίσι, ενώ από το 1999 ζει και δημιουργεί στη Νέα Υόρκη. Η τέχνη του σύμφωνα με το ρεπορτάζ, δεν αποτελείται από πινέλα και μπογιές αλλά από καταναλωτικά υλικά του σύγχρονου τρόπου ζωής όπως το αλουμίνιο και συγκεκριμένα τα κουτάκια αναψυκτικών. Με αυτά έχτισε τα γνωστά του πια life-size εντυπωσιακά φορέματα στην μνήμη της μεγάλης ντίβας της Όπερας Μαρίας Κάλλας τα οποία φιλοξενούνται σε παγκόσμιες εκθέσεις με μεγάλη επιτυχία.
Ο Νίκος Φλώρος ανήκει στην άλλη Ελλάδα, αυτή της καινοτομίας που αντιστέκεται, στην Ελλάδα της έρευνας και των ερευνητών που επιμένει. Και παρότι τιμήθηκε με πολλά βραβεία, τελευταία μάλιστα με το χρυσό παράσημο Τεχνών και Επιστημών Αλβέρτος Σβάιτσερ για την προσφορά του στη γλυπτική, δεν είναι γνωστός στην πατρίδα του. Το γεγονός δεν τον απελπίζει γι αυτό και δεν το βάζει κάτω. Με δηλώσεις του στο ΒΗΜagazino (5-2-2012) είχε σημειώσει: «Δεν περιμένω να δω τι θα κάνει η χώρα μου για μένα, αλλά τι θα κάνω εγώ για τη χώρα μου. Θεωρώ τον εαυτό μου έναν μικρό πρεσβευτή, πάντα τονίζω την καταγωγή μου. Και όλοι οι Έλληνες έχουμε έναν πολυμήχανο Οδυσσέα μέσα μας. Η τέχνη είναι ο Δούρειος Ίππος, μας βοηθά να επιβιώσουμε. Και η Ελλάδα ανά τους αιώνες από την τέχνη της σώθηκε, ποτέ από τους τεχνοκράτες».
Γι αυτό και η βράβευσή του αυτή, ανάμεσα στις τόσες άλλες στο παρελθόν, μόνον αισιοδοξία μπορεί να εμπνεύσει στο μαύρο θέατρο των ημερών, όπου η χώρα μας βάλλεται πανταχόθεν και η ομολογουμένως σημαντικότερη «παρακαταθήκη» του μέλλοντος – τα νέα, καταρτισμένα, δημιουργικά μυαλά – δυστυχώς αναγκάζεται να αναζητήσει, άλλους (πιο πρόσφορους) τόπους για να κάνει τα οράματά της πραγματικότητα. Αισιοδοξία και πίστη στις πνευματικές δυνάμεις του έθνους, αυτές που δείχνουν τη διέξοδο από τα αδιέξοδα, τη φωτεινή πλευρά της ζωής, και τηρούν άσβεστη μέχρις εξαντλήσεως των αποθεμάτων τη φλόγα της δημιουργίας. Αισιοδοξία αλλά και ήθος που διδάσκει ο αγώνας ο καλός, ειδικά όταν δίνεται στις αντίξοες συνθήκες που δημιουργεί η αγοραία νοοτροπία. Όμως, πώς να το κάνουμε, η ιστορία της τέχνης και της δημιουργίας είναι γεμάτη από μορφές παρεξηγημένες οι οποίες, επειδή ήταν μπροστά ή και υπεράνω των καιρών τους, μόνον κατακτώντας την υστεροφημία μπόρεσαν να αναγνωρισθούν.
Κοντά στον πολίτη
Ημερίδα με τίτλο «Τo Υπουργείο Παιδείας κοντά στον Πολίτη» διοργανώνεται στην πόλη μας σήμερα Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2013 προκειμένου να γνωρίσουμε τα ειδικά προγράμματα και τις δράσεις που σχεδιάζονται και υλοποιούνται από το Υπουργείο Παιδείας, με στόχο την εκπαίδευση και την κατάρτιση εκείνων των πολιτών που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν τις ικανότητες και τις δεξιότητές τους σε διάφορα αντικείμενα. Εκπρόσωποι της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης, της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς, του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ) και του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ) θα παρουσιάσουν τις δυνατότητες αξιοποίησης των έργων, των δράσεων και των προγραμμάτων που αφορούν στην ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου.
Γιατί είπαμε «όχι»…
Οι λόγοι για τους οποίους δεν ψήφισε τον προϋπολογισμό του δήμου για το 2014 ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας κ. Τζιούμης, αναφέρονται σε επιστολή που απέστειλε και στη οποία καταγράφονται μεταξύ άλλων τα εξής: O προϋπολογισμός που ψηφίσθηκε στο δημοτικό συμβούλιο είναι μη πραγματικός καθότι η πρόβλεψη για την διαχείριση των απορριμμάτων είναι 100.000 ευρώ για το 2014 ,όταν είναι γνωστό ότι φέτος έχομε σπαταλήσει πάνω από 1.000.000 ευρώ για τις μεταφορές. Επίσης, οι προβλέψεις για έσοδα του δήμου από πρόστιμα, φόρους, καταλήψεις χώρων κ.λ.π,. κρίνονται πολύ αισιόδοξες, δεδομένης της τραγικής οικονομικής κρίσης που βιώνουν οι συμπολίτες μας. Είναι αντιαναπτυξιακός διότι κι αυτός ο προϋπολογισμός όπως και οι προηγούμενοι αυτής της δημοτικής αρχής, είναι απλώς διαχειριστικός,, χωρίς να διαπνέεται από κανένα όραμα, καμία κατεύθυνση για το που πρέπει να πάει η πόλη και τα χωριά μας τα επόμενα χρόνια.. Στο τεχνικό πρόγραμμα, τις λιγοστές πιστώσεις που έχει στην διάθεσή της η δημοτική αρχή, τις χρησιμοποιεί με μικροκομματική, ψηφοθηρική λογική, όπου δεκάδες εργάκια είναι κατατμημένα στα όρια της απευθείας ανάθεσης (<12000 ευρώ),στην πόλη και σε ορισμένα κι όχι σε όλα τα χωριά.
…Στον προϋπολογισμό.
Τίποτε δεν προβλέπεται στον προϋπολογισμό πχ για τη στήριξη της γεωργικής και κτηνοτροφικής παραγωγής της περιοχής μας .Τίποτε για την ανάδειξη της ιστορικότητας της πόλης μας σε σχέση με την ελληνική επανάσταση πχ μουσείο αγώνα. Τίποτε για την ανάδειξη και προβολή των αρχαιολογικών χώρων της περιοχής μας πχ Τεγέα, Μαντινεία, Αρχαίο Παλλάντιο. Τίποτε για την ανάπτυξη του Μαινάλου, κλπ. Όλα τα μεγάλα έργα με μελέτες και εξασφαλισμένες πιστώσεις
Όλα τα μεγάλα έργα που περιλαμβάνει το τεχνικό πρόγραμμα κι ο προϋπολογισμός είναι αυτά που είχαν προετοιμάσει πλήρως (με μελέτες και εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις),οι προηγούμενες δημοτικές αρχές τόσο του πρώην δήμου Τρίπολης, όσο και των περιφερειακών δήμων. Ενδεικτικά αναφέρεται η πλατεία Άρεως, η πλατεία Πετρινού, η οδός Τάσου Σεχιώτη, εντάξεις στο πράσινο ταμείο, αντικαταστάσεις δικτύων ύδρευσης στη Τεγέα στην Κανδήλα κ.λ.π..
Κατεδάφιση αυθαιρέτων
Με εντολή της Κτηματικής ξεκίνησε σήμερα το πρωί η κατεδάφιση αυθαίρετων κατασκευών των καταστημάτων, στην οδό Καλλίτση, στο Παράλιο Αστρος. Στο σημείο βρέθηκαν υπάλληλοι της Κτηματικής, της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, του ΥΠΕΚΑ κ.ά, παρουσία ισχυρής αστυνομικής δύναμης, για κάθε ενδεχόμενο, και μετά την αρχική μικρή ένταση με κάποιους καταστηματάρχες, τα μηχανήματα άρχισαν να ξηλώνουν ότι βρίσκεται στο πεζοδρόμιο και κατασκευάστηκε από ιδιώτες.
Αιτία όλων των παραπάνω είναι το γεγονός ότι στο τέλος του πεζοδρομίου είναι τα όρια του Αιγιαλού. Εδώ να θυμίσουμε ότι η επαναχάραξη των ορίων του Αιγιαλού (εκεί που είναι τώρα το τοιχίο), που είχαν προσπαθήσει να πετύχουν όλες οι παρατάξεις του ΔΣ, πριν λίγο καιρό, δεν έγινε εφικτή. Ετσι, έρχεται σήμερα η Κτηματική Υπηρεσία για να αφαιρέσει ότι υπάρχει μέχρι αυτά τα όρια. Για, ότι φτάχτηκε από τις τοπικές αρχες (πεζοδρόμιο τοιχίο) έχει ανασταλεί η κατεδάφιση. Πηγή: Astrosnews.gr
«Μυθική Πελοπόννησος».
Στο κέντρο της Αθήνας χτυπά από χθες και μέχρι τη Κυριακή 8 Δεκεμβρίου η «καρδιά» της Πελοποννήσου, στο πλαίσιο της Έκθεσης Παραδοσιακών Προϊόντων, Τουρισμού και Πολιτισμού «Μυθική Πελοπόννησος». Η έκθεση διοργανώνεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην πλατεία Κλαυθμώνος, σε συνεργασία της περιφέρειας Πελοποννήσου, με τα Επιμελητήρια Αρκαδίας, Αργολίδας, Κορίνθου, Λακωνίας, Μεσσηνίας, Αχαΐας, και Ηλείας. Παραγωγοί από όλη την Πελοπόννησο θα εκθέτουν τα προϊόντα τους, δίνοντας, μάλιστα, τη δυνατότητα στους επισκέπτες να τα αγοράσουν σε προνομιακές τιμές. Με άξονα την εξωστρέφεια, η περιφέρεια Πελοποννήσου αναδεικνύει τη συνεργασία αλλά και τις συνέργειες με τις παραγωγικές τάξεις της περιοχής και στοχεύει στη διεύρυνση της αγοραστικής δύναμης αλλά και στη διαφήμιση των πελοποννησιακών προϊόντων.
Χαμογελάτε
– Γιατρέ, κάθε πρωί που ξυπνάω αισθάνομαι τρομερό πονοκέφαλο, ναυτία και δεν με κρατάνε τα πόδια μου. Μετά από ένα τέταρτο όμως, όλα μου περνάνε.. Τι να κάνω?
– Να σηκώνεστε ένα τέταρτο αργότερα.
Ξεχασατε να γραψετε κατι πολυ σημαντικο !!!
O ανθρωπος αυτος δημιουργει και μεγαλουργει ΕΚΤΟΣ Ελλαδας !!!!!!!!
Καπου οπου δεν χρειαστηκε να “κολλησει” σε καποιο πολιτικο τσιρακι που του υποσχοταν λαγους με πετραχειλια, καπου οπου στηριχτηκε στις δικες του δυναμεις, οπου το συστημα τον στηριξε και του εδωσε το δικαιωμα να δημιουργησει !!!
Δεν πρεπει να ειμαστε περηφανοι που βρισκεται εκει που βρισκεται αλλα, αντιθετα, να θλιβωμαστε που η-ταχα- πατριδα του τον εδιωξε. Μια πατριδα, τοσο ανοητη που παντα ψαχνει να βρει ινδαλματα και δεκανικια στο εξωτερικο, που δεν εχει( δεν ειχε ποτε ) εμπιστοσυνη στις δικες της δυναμεις .
Και αυτο που λεει για τον Οδυσσεα ειναι μεγαλη αληθεια. Ολοι μας εχουμε αυτη την ικανοτητα .Να μηχανευομαστε …
Μαθαμε ομως, εντος συνορων, να τη χρησιμοποιουμε για μικρο(ή μεγαλο-)απατεωνιες και οχι για λογους που θα εκαναν περηφανους εμας και τη χωρα…
Τραγικο .