Βυθισμένοι σε μια κρίση που μας ταλανίζει ποικιλοτρόπως, η αταραξία απέναντι στο μίσος μετριάζει τις δυνατότητες κοινωνικών αντανακλαστικών, συνοχής, φιλαλληλίας, αλλά και τη δυνατότητα κατανόησης του φαινομένου της φασιστικής αναβίωσης. Εδώ και δυο χρόνια, από τότε που εισήλθε στο Κοινοβούλιο η Χρυσή Αυγή -σαφώς αντιχριστιανική, όπως όλα τα ναζιστικά κινήματα- άλλαξε τον δημόσιο παγανιστικό της λόγο, αποκρύπτοντας τη δογματική αγριότητά της. Προσπάθησε με κάθε τρόπο, να αγοράσει σε τιμή ευκαιρίας τα συναισθήματα πιστών, ιερέων, μοναχών και ιεραρχών. Ωστόσο, η Εκκλησία, παρά τη μετεμφυλιακή ταύτισή της, άλλοτε επιδερμικά κι άλλοτε περισσότερο έντονα, με τις ακραίες εκφάνσεις του συντηρητικού, αυταρχικού κράτους των εθνικοφρόνων, δεν έχει κανένα λόγο, σήμερα, να ταυτιστεί με το μισαλλόδοξο κήρυγμα, την αλαζονεία, τη βαθιά άγνοια και την προκατάληψη.
Γι αυτό και ελπίζουμε, επειδή διαθέτει διαδικασίες και παράδοση αιώνων, ότι θα βρει τον τρόπο ο κάθε ιεράρχης μεμονωμένα και η Ιερά Σύνοδος στο σύνολό της να πάρουν μια θέση κριτική απέναντι σε αυτά τα φαινόμενα κοινωνικής βίας που εμφανίζονται σήμερα μέσα στους ανθρώπους. Ιδίως σε μια περίοδο που ο νεοναζισμός ενδύεται χριστιανικό μανδύα και αντλεί ψήφους και δύναμη από τους πιστούς. Είναι ζήτημα ζωτικής σημασίας, όχι μόνο για την κοινωνία συνολικά αλλά και για την Εκκλησία ειδικότερα, να ορθωθεί τείχος απέναντί του.
Η έλλειψη κοινής δημόσιας θέσης της Ιεραρχίας δεν δικαιολογείται με την επίκληση πολιτικής ουδετερότητας. Δεν συζητάμε την ανάμιξη της Εκκλησίας στους κομματικούς ανταγωνισμούς αλλά μια θεμελιώδη αξιακή της τοποθέτηση. Μια τέτοια τοποθέτηση κατά όσων πλήττουν τις αξίες του ουμανισμού και του παγκόσμιου πολιτισμού θα ισοδυναμεί με καταδίκη της αφροσύνης όσων επιδιώκουν να σύρουν την Εκκλησία στην πλευρά της ρατσιστικής βαρβαρότητας και της εξαχρείωσης. Η αντίθεση στον νεοναζισμό και τον παγανισμό δεν αποτελεί ανάμιξη στην πολιτική αλλά ζωτικό χρέος για έναν θεσμό με το πνευματικό και κοινωνικό εκτόπισμα της Εκκλησίας.
Προς τούτο καλούμε τους «δικούς» μας Μητροπολίτες, Μαντινείας Αλέξανδρο, Πατρών Χρυσόστομο και Ιερισσού Θεόκλητο να προσθέσουν τη φωνή τους σε αυτή των Σισανίου και Σιατίστης Παύλου, Ναυπάκτου Ιεροθέου, Μεσσηνίας Χρυσοστόμου αλλά και του ίδιου του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, οι οποίοι προ καιρού δήλωσαν ότι οι ξενοφοβικές ιδέες δεν έχουν θέση στο χώρο της εκκλησίας η οποία δεν χρειάζεται αυτόκλητους προστάτες. Μια τέτοια αντίδραση συμβαδίζει με την παράδοση της Εκκλησίας η οποία ουδεμία σχέση έχει με τα δεινά του αυταρχισμού, την κατασκευή «εχθρών» και τη μη ανεκτικότητα, που παραδέρνουν στα ναζιστικά παραληρήματα. Ας τολμήσουν.
Διαχείριση απορριμμάτων
Στο τελικό στάδιο εισέρχεται το πρόγραμμα της ολιστικής διαχείρισης των απορριμμάτων της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Σε χθεσινή συνέντευξη τύπου ο Περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πορεία του έργου και για τον διεθνή διαγωνισμό που επελέγη για την υλοποίησή του και ο οποίος, όπως δήλωσε, αποτελεί απάντηση σε όλους εκείνους που λένε ότι δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε. Πρόκειται για έργο που εξ αρχής έχει ένα χαρακτηριστικό. Είναι το πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Γι αυτό και η Ευρωπαϊκή επιτροπή το χρηματοδοτεί με 68 εκ. ευρώ, αμβλύνοντας το κόστος που επιμερίζεται στον πολίτη, ενώ αναστέλλεται ο κίνδυνος επιβολής εφάπαξ προστίμου 50.000 € στην περιφέρεια Πελοποννήσου. Η περιβαλλοντική μελέτη του έργου τίθεται σε διαβούλευση εντός των ημερών και για δυο περίπου μήνες, ώστε οι πολίτες να καταθέσουν τις προτάσεις τους. Σε περίπτωση που οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ κρίνουν μη συμβατή την περιβαλλοντική μελέτη με τους όρους του διεθνούς διαγωνισμού, κηρύσσεται έκπτωτος ο μειοδότης και ακολουθεί ο δεύτερος στη σειρά.
Τοποθεσίες μονάδων
Σε τρεις διαχειριστικές ενότητες χωρίζεται η Περιφέρεια Πελοποννήσου σχετικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων της. Η πρώτη διαχειριστική ενότητα (περιλαμβάνει την Αργολίδα, την Κορινθία και από την Αρκαδία, την Μαντινεία και Κυνουρία) και η μονάδα να τοποθετείται στην Παλαιόχουνη Βαλτετσίου. Η δεύτερη διαχειριστική ενότητα (περιλαμβάνει τη Μεσσηνία, τη Γορτυνία και τη Μεγαλόπολη) και η μονάδα να τοποθετείται σε περιοχή του Δήμου Οιχαλίας ενώ η τρίτη (περιλαμβάνει τη Λακωνία) και η μονάδα χωροθετείται σε περιοχή του Δήμου Σκάλας.
Όσον αφορά τους σταθμούς μεταφόρτωσης, ο μεν ένας θα γίνει σε περιοχή Νέας Κίου και ο άλλος σε περιοχή του Δήμου Κορινθίων. Πρόκειται για μονάδες επισκέψιμες στον καθένα, κατάλληλες για περιβαλλοντική εκπαίδευση. Το κυριότερο: ο έλεγχος των μονάδων αυτών θα γίνεται ανά μήνα και ο ανάδοχος θα πληρώνεται εφόσον τηρούνται οι όροι της σύμβασης.
Αεροδρόμιο Καλαμάτας
Απάντηση στα δημοσιεύματα που θέλουν την τρόϊκα να ζητεί μεταξύ άλλων και το κλείσιμο του αεροδρομίου της Καλαμάτας, έδωσε, ερωτηθείς ο κ. Τατούλης. Είπε πως όχι μόνο δεν καταργείται αλλά σχεδιάζονται και πτήσεις προς νέους προορισμούς στη Ευρώπη. Όσον αφορά δε τη μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης σε πολιτικό, τόνισε πως όλα είναι έτοιμα για να ακολουθήσει διεθνής διαγωνισμός, με ΣΔΙΤ. Μακάρι, έμε εμείς, αν και διαβλέπουμε υπερβολική αισιοδοξία, όσον αφορά το τελευταίο…
Γιατί σιωπούν;
Να πάρει θέση απέναντι στα γεγονότα καλεί τον πνευματικό κόσμο της χώρας, ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος. Μιλώντας στον Ρ/Σ SKY, ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας εξέφρασε την απογοήτευση του για το γεγονός πως δεν υπάρχει η αναμενόμενη αντίδραση των πνευματικών ανθρώπων απέναντι στο φαινόμενο της Χρυσής Αυγής. «Πρέπει ολόκληρος ο πνευματικός κόσμος με προεξάρχουσα την Ακαδημία Αθηνών και την πανεπιστημιακή κοινότητα να αφυπνιστεί. Πρέπει να πάρει μια θέση κριτική απέναντι σε αυτά τα φαινόμενα κοινωνικής βίας που εμφανίζονται σήμερα μέσα στους ανθρώπους» είπε ο Μητροπολίτης.
Να καταργηθεί η αύξηση του ΕΦΚ
O ΣΥΡΙΖΑ Αρκαδίας σε ανακοίνωσή του αναφέρεται στην κυβερνητική πολιτική η οποία κατ αυτόν από την αρχή δεν ήταν ξεκάθαρη στο θέμα του πετρελαίου θέρμανσης. Η κυβέρνηση ισχυριζόταν ότι ήταν μέτρο κατά του λαθρεμπορίου, ενώ στην πραγματικότητα ήταν εισπρακτικό. Απέτυχε ΚΑΙ στα δύο. Στο λαθρεμπόριο γιατί τα άλλα δύο ˝κανάλια˝ ( ναυτιλιακό και εξαγωγών ) έμειναν ανέγγιχτα και στις αναμενόμενες εισπράξεις , γιατί η κατανάλωση έπεσε δραματικά. Γι αυτό και το κοινωνικό πρόβλημα που πέρυσι ήταν τεράστιο, θα εξακολουθήσει να είναι το ίδιο και εφέτος . Η δε οικολογική καταστροφή ανυπολόγιστη.( λαθροϋλοτομία και μόλυνση στα αστικά κέντρα, γιατί οι πολίτες στην απέλπιδα προσπάθεια τους να θερμανθούν έκαιγαν τα πάντα ). Η μόνη λύση είναι η κατάργηση της αύξησης του ΕΦΚ και η επιστροφή του στα προηγούμενα επίπεδα. Συγκεκριμένα η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης, στο επίπεδο του Μαρτίου του 2011, δηλαδή στα 60 ΕΥΡΩ τα 1000 λίτρα, από τα 330 ΕΥΡΩ που ισχύει σήμερα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης να διαμορφωθεί στα 0,90 ΕΥΡΩ περίπου το λίτρο από το 1,30 ΕΥΡΩ που είναι σήμερα.
Χαμογελάτε
Δημοσιεύτηκε σε αγγλική εφημερίδα:
“Αγρότης 35 ετών ζητεί να νυμφευτεί νέα, κάτοχο τρακτέρ. Αποστείλατε φωτογραφία τρακτέρ”.