Γολγοθάς ασθενών για μια εξέταση

Πριν μερικές μέρες, δάσκαλος, υπηρετών στο ελληνικό Δημόσιο επί 18 συναπτά έτη, με δύο παιδιά, επισκέπτεται συμβεβλημένο γιατρό του ΟΠΑΔ, του Οργανισμού Περίθαλψης Ασφαλισμένων Δημοσίου, για να κάνει αιματολογικές εξετάσεις. Περιμένει στην ουρά σε αίθουσα αναμονής, περνά κοντά μιάμιση ώρα και ενημερώνεται από τη γιατρό πως το σύστημα για άλλη μία φορά έχει πέσει και πως είναι αδύνατον να δοθεί ηλεκτρονικό παραπεμπτικό. Η ίδια ιστορία, έπειτα από επισκέψεις και σε άλλους τρεις γιατρούς. Η ίδια μονότονη απάντηση: «Το σύστημα έχει πέσει».

Βεβαίως, άλλα εκτιμούσε πριν από λίγους μήνες σε επιστολή του προς τους γιατρούς ο Κυριάκος Σουλιώτης, πρόεδρος Δ.Σ. του ΟΠΑΔ. «Στόχος μας είναι η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός του περιβάλλοντος εργασίας των συμβεβλημένων ιατρών αλλά και των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας προς τους ασφαλισμένους του οργανισμού», σημείωνε .

Τι σημαίνει αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός για τον ασφαλισμένο του Δημοσίου; «Εδώ και μέρες ταλαιπωρούμαι διότι πρέπει να κάνω υπερηχογράφημα θυρεοειδούς και εξετάσεις για τον υποθυρεοειδισμό μου», μας λέει η Κατερίνα Ξενάκη, υπάλληλος σε υπουργείο. «Δεν βρίσκω γιατρό για να μου γράψει πού θα πάω, τρέχω από γιατρό σε γιατρό μπας και λειτουργήσει το σύστημα. Είμαι αγανακτισμένη, δεν θα τα δώσω στα ιδιωτικά κέντρα που μας σπρώχνουν οι κυβερνώντες. Ντροπή τους».

«Εδώ και λίγες ημέρες έχει καταρρεύσει το σύστημα e-diagnosis, είναι αδύνατη η πρόσβασή μας σε αυτό», μας λέει η παθολόγος Ανδρομάχη Ζουρμπάκη. «Το ίδιο ζήτημα είχε δημιουργηθεί και με το e-syntagografisis που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2010 και ρόλαρε τον Γενάρη του 2011. Οσοι ασφαλισμένοι του Δημοσίου έρχονται εδώ έχουν πρόβλημα να κάνουν παρακλινικές εξετάσεις, αφού είναι ανέφικτο να χρησιμοποιηθεί το σύστημα. Επειτα είναι τόσο σύνθετη η διαδικασία ταξινόμησης των εξετάσεων που θέλει χρόνο για να βρεις, να επιλέξεις και να καταχωρίσεις όσα ο ασθενής χρειάζεται για παραπεμπτικό. Ταλαιπωρούνται οι ασθενείς, αγχωνόμαστε εμείς, τα ραντεβού τραβάνε σε μάκρος. Ξέρετε ότι το Δημόσιο έχει να μας πληρώσει από τον Ιούνιο του 2011; Ξέρετε τι μας λένε; Απαιτούμε από εσένα να χρησιμοποιείς υπολογιστή, μελάνια, αναλώσιμα, να τα πληρώνεις από την τσέπη σου. Μας οδηγούν στο να επανεξετάσουμε τη σχέση μας με το Δημόσιο, δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς».

«Χωρίς καμία υποδομή προχώρησε το καλοκαίρι η ηλεκτρονική συνταγογράφηση και παραπεμπτογράφηση ασφαλισμένων του Δημοσίου», προσθέτει ο καρδιολόγος Σωτήρης Καλιμπάκος. «Οι γιατροί που έχουν κωδικούς πρόσβασης διαπιστώνουν ότι πέφτει το σύστημα πολύ εντονότερα αυτές τις μέρες, καθυστερούν η παραγγελία των εξετάσεων και η συνταγογράφηση. Για μια συνταγή ή εξέταση χρειάζονται τουλάχιστον είκοσι λεπτά. Ορισμένοι συνάδελφοι δίνουν χειρόγραφα σημειώματα για τεχνικούς λόγους. Αυτό δεν το δέχονται οι ελεγκτές του Δημοσίου και η ταλαιπωρία δυστυχώς αυξάνεται».

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΙΟΥΣΗ

http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=308985

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *