Το “Μη ρωτάς τι μπορεί να κάνει η χώρα σου για σένα, αλλά τι μπορείς να κάνεις εσύ για τη χώρα σου”, που είχε συμπεριλάβει στην ομιλία του ο Τζων Κέννεντυ κατά την διάρκεια τής τελετής ορκωμοσίας του το 1960, κάποτε γοήτευε και ενέπνεε τους ανθρώπους. Τότε, ο ευφυής αυτός Πρόεδρος αντί να τους μιλήσει μόνο για δικαιώματα, να τους καλοπιάσει, να τους χαϊδέψει τα αφτιά, τους θύμισε, μ’ έναν πρωτότυπο, έξυπνο, απλό-γι’ αυτό και αποτελεσματικό-τρόπο, τις υποχρεώσεις τους απέναντι στην χώρα τους. Και η ρήση του αυτή ήταν για πολύ ο μπούσουλας των πράξεων πολλών ανθρώπων σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου. Και σε μας εδώ στην Ελλάδα.
Σήμερα δεν φαίνεται πως συμβαίνει το ίδιο, καθώς έχει χάσει πια την δυναμική της στα καθ ημάς, και δεν εμπνέει όσο άλλοτε. Το διαπιστώνουμε σε κάθε μας βήμα. Το είδαμε και στη αναρτημένη ταμπέλα του αγροτικού ιατρείου της Βυτίνας, όπου ανακοινώνεται το κλείσιμο του ιατρείου ελλείψει μελάνης του εκτυπωτή. Και μένουμε άναυδοι.
Ξέρουμε και αναγνωρίζουμε τα χάλια του ΕΣΥ, το έσχατο σκαλοπάτι στο οποίο έχει κατρακυλήσει, την αδυναμία λειτουργίας των χειρουργείων ελλείψει ιατρών, νοσηλευτικού και παραϊατρικού προσωπικού, όπως και αναλώσιμων υλικών. Όμως, γιατί να περιμένουμε από το κράτος τα ελάχιστα ευρώ για το μελάνι της συνταγογράφησης του εκτυπωτή στα χωριά μας, όταν μπορεί κάλλιστα να λειτουργήσει η ιδιωτική πρωτοβουλία, η κοινωνία των πολιτών, που δια περιφοράς δίσκου είναι ικανή να κρατήσει όρθιες σημαντικές δομές της καθημερινότητάς μας;
Από τη μία αγανακτούμε με τους κάθε λογής αποδεδειγμένους κλέφτες που αλωνίζουν ατιμώρητα στη χώρα, αγανακτούμε με τους επίορκους δημόσιους λειτουργούς, τους αργόμισθους και τους φυγόπονους, αλλά και με όσους τους καλύπτουν, εξασφαλίζοντας τους ατιμωρησία. Αγανακτούμε με τους πολιτικούς της απραξίας και της αδράνειας που επιδίδονται σε σχολιασμό της κατάστασης και χαϊδεύουν αυτιά για ψηφοθηρικούς λόγους.
Όμως ως εδώ. Γιατί η αγανάκτηση πρέπει να περιλαμβάνει και τους εαυτούς μας, εκείνους που
δεν δείχνουν την παραμικρή διάθεση να ξεβολευτούν από «κεκτημένα» που δεν ανταποκρίνονται στην ατομική τους προσφορά και ευθύνη.
Το μελάνι του εκτυπωτή στο αγροτικό ιατρείο της Βυτίνας ας είναι το έναυσμα για προσωπική αυτοκριτική του καθενός μας. Μη ρωτάς, λοιπόν, τι μπορεί να κάνει η χώρα σου για σένα, αλλά τι μπορείς να κάνεις εσύ για τη χώρα σου.
Να καταργηθεί
Με την πεζοδρόμηση τμήματος των οδών Δημητρακοπούλου και Β. Οικονομίδου εκατέρωθεν του δικαστηρίου, το φανάρι στη διασταύρωση Παπαρηγοπούλου και Τάσου Σεχιώτη δεν έχει πλέον λόγο ύπαρξης. Και η λειτουργία του μάλλον προβλήματα δημιουργεί στην κυκλοφορία παρά επιλύει, καθόσον παρατηρούνται καθυστερήσεις στην κίνηση των οχημάτων και όχι μόνο. Κατόπιν αυτού επιβεβλημένη καθίσταται η διακοπή της λειτουργίας του και η μετά προσοχής διέλευση των αυτοκινήτων.
Ξενοδόχοι Αρκαδίας
Οι αρχαιρεσίες που έλαβαν χώρα την 8η Ιουλίου 2013 στην Τρίπολη από την Ένωση Ξενοδοχείων Αρκαδίας, στα πλαίσια της 4ης Ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των Μελών ανέδειξαν τους εξής που απαρτίζουν και το νέο ΔΣ για το διάστημα από 08-07-2013 έως 07-07-2016. Για το Διοικητικό Συμβούλιο εκλέγονται: Μαρινάκος Κωνσταντίνος – Πρόεδρος Δ.Σ., Ροινιώτης Αλέξανδρος – Αντιπρόεδρος Δ.Σ., Δαμόπουλος Ασημάκης – Γεν. Γραμματέας, Τσαρούχης Χρήστος – Ταμίας, Καλατζής Στυλιανός – Έφορος, Λάππας Ιωάννης – Αναπλ. Γεν. Γραμματέας, Τσιώλης Χρήστος – Αναπλ. Ταμίας Για την Ελεγκτική Επιτροπή εκλέγονται (με βάση τον αριθμό ψήφων): Μανιάτης Αθανάσιος, Παπαδημητρίου Χριστίνα, Βάγγερ Νικόλας. Ως Αντιπρόσωποι για την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (Π.Ο.Ξ.) εκλέγονται (με βάση τον αριθμό ψήφων): Μαρινάκος Κωνσταντίνος, Ροινιώτης Αλέξανδρος, Δαμόπουλος Ασημάκης, Τσαρούχης Χρήστος.
Ταχυδρομείο Λαγκαδίων
Ανακοίνωση διαμαρτυρίας εξέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ Αρκαδίας στην οποία καταγγέλλει ότι: « Μετά το αδίσταχτο κλείσιμο του ιστορικού Γυμνασίου-Λυκείου Λαγκαδίων και την κατάργηση του Ειρηνοδικείου, σειρά στο θυσιαστήριο παίρνει ήδη το κλείσιμο του Ταχυδρομικού Γραφείου Λαγκαδίων, ενώ φημολογείται ότι πολύ σύντομα θα κλείσει και το Αστυνομικό Τμήμα Λαγκαδίων. Τότε, τα μόνα που θα απομείνουν θα είναι οι καπνοί από τα καμένα ερείπια τα γκρεμισμένα χαλάσματα …..και Παντού ερημιά.».
Να διασωθεί το μνημείο
Κατά την διάρκεια ανασκαφών για την δημιουργία του αυτοκινητόδρομου Σπάρτης Λεύκτρου από την Εταιρία Μορέας, στην περιοχή του Καραβά ανακαλύφθηκε ο περίφημος ναός του Θρώνακος Απόλλωνα, ο οποίος αναφέρεται από τον Παυσανία σαν ο ένας από τα δύο μεγαλύτερα λαυτρευτικά ιερά της Λακεδαίμονος. Ο ναός ιδρύθηκε τον 8ο ΠΧ αιώνα, και είχε συνεχή λειτουργία μέχρι και τον 6ο ΜΧ αιώνα. Έχει έκταση περίπου 2 στρέμματα και αντί να αναδειχθεί όπως του αρμόζει, ετοιμάζονται να τον καταχώσουν για να συνεχισθεί ο αυτοκινητόδρομος. Η ζημιά που θα συμβεί σε τοπικό επίπεδο, σε θέματα τουρισμού, είναι απείρως μικρότερη της ζημιάς σε εθνικό ή παγκόσμιο επίπεδο στο χώρο του Πολιτισμού.
Οι Οικολόγοι Πράσινοι Λακωνίας συμπαραστέκονται στην Λακωνική Εταιρία Αρχαϊκών Μελετών , και τον Πολιτιστικός Σύλλογο Λακεδαιμονίων Αγωγή, που ζητούν άμεσα από τον Υπουργό Πολιτισμού την παρέμβασή του για να διασωθεί το μνημείο. Σχετικό έγγραφο εστάλλει και στην Unesco, καθώς και στον Δήμαρχο Σπαρτιατών Σταύρο Αργειτάκο και τον Πρόεδρο των Ξενοδόχων Λακωνίας Δημήτρη Πολλάλη, ζητώντας την συστράτευσή τους στην παραπάνω προσπάθεια.
Εις μνήμην των σμηναγών
Ο Δήμος Τρίπολης σε συνεργασία με την Δημοτική Ενότητα Τεγέας, διοργανώνουν τελετή μνήμης προς τιμήν του Σμηναγού Ιπτάμενου Βασίλη Σταυρόπουλου, αλλά και του Σμηναγού Ραδιοναυτίλου Σωκράτη Κάββουρα, που έπεσαν για την πατρίδα κατά την διάρκεια διατεταγμένης αποστολής.
Η τελετή θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 14 Ιουλίου 2013 και ώρα 10.30 στην πλατεία της Επισκοπής Τεγέας, όπου βρίσκεται και το μνημείο που έχει ανεγερθεί προς τιμήν των δύο Αεροπόρων.
ΗΥ γλώσσα μας
Οι Έλληνες σήμερα ασχέτως μορφώσεως μιλάμε ομηρικά, αλλά δεν το ξέρουμε επειδή αγνοούμε την έννοια των λέξεων που χρησιμοποιούμε. Ιδού μερικά παραδείγματα:
Πόρο έλεγαν τη διάβαση, το πέρασμα, σήμερα χρησιμοποιούμε τη λέξη πορεία. Επίσης αποκαλούμε εύπορο κάποιον που έχει χρήματα, γιατί έχει εύκολες διαβάσεις, μπορεί δηλαδή να περάσει όπου θέλει, και άπορο αυτόν που δεν έχει πόρους, το φτωχό.
Φρην είναι η λογική. Από αυτή τη λέξη προέρχονται το φρενοκομείο, ο φρενοβλαβής, ο εξωφρενικός, ο άφρων κ.τ.λ.
Ύλη ονόμαζαν ένα τόπο με δένδρα, εμείς λέμε υλοτόμος.
Άρουρα ήταν το χωράφι, όλοι ξέρουμε τον αρουραίο.
Τον θυμό τον αποκαλούσαν χόλο. Από τη λέξη αυτή πήρε το όνομα της η χολή, με την έννοια της πίκρας. Λέμε επίσης αυτός είναι χολωμένος.
Νόστος σημαίνει επιστροφή στην πατρίδα. Η λέξη παρέμεινε ως παλινόστηση, ή νοσταλγία.
Άλγος στον Όμηρο είναι ο σωματικός πόνος, από αυτό προέρχεται το αναλγητικό.
Πηγή: Απολλώνιου Σοφιστού Λεξικόν κατά στοιχείον Ιλιάδος και Οδύσσειας Εκδόσεις Ηλιοδρόμιο.
Παλι ονειρευεστε !!!
Ποτε ,καλοι μου ανθρωποι ,αναρωτηθηκε ο Ελληνας τι μπορει να κανει για τη χωρα του !;!;!;!
Απο τοτε που κατοικησε αυτον τον αμοιρο τοπο μονο καταστροφες του προκαλεσε !!!
” Σήμερα δεν φαίνεται πως συμβαίνει το ίδιο, καθώς έχει χάσει πια την δυναμική της στα καθ ημάς, και δεν εμπνέει όσο άλλοτε. ”
Αυτο το αλλοτε θα ηθελα να μου διευκρινισετε ποτε ηταν !!!
Ποτε νοιαστηκε κανενας σ’αυτη τη χωρα του μονοχνωτισμου και του συμφεροντολογισμου για το κοινο καλο και δεν το θυμαμαι ;;;
Και η απαντηση ερχεται μεσα απο το ιδιο το κειμενο :
” Γιατί η αγανάκτηση πρέπει να περιλαμβάνει και τους εαυτούς μας, εκείνους που
δεν δείχνουν την παραμικρή διάθεση να ξεβολευτούν από «κεκτημένα» που δεν ανταποκρίνονται στην ατομική τους προσφορά και ευθύνη .”
Αθανατε Ελληναρα …