Νέα από Αρκαδία. Μια πρό(σ)κληση για την Τρίπολη

Εδώ και δυο μήνες εννιά πόλεις της χώρας συγκροτούν  τον πυρήνα  ενός Δικτύου  Ελληνικών Πράσινων Πόλεων, με την ιδρυτική συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Η εμπειρία που αποκτήθηκε με την υποψηφιότητα της Θεσσαλονίκης ως Πράσινης Πρωτεύουσας της Ευρώπης 2014, υπήρξε ο κινητήριος μοχλός  για την πραγματοποίηση αυτού του εγχειρήματος.

Στόχος του δικτύου είναι η ανταλλαγή εμπειριών και τεχνογνωσίας, ενώ η διασύνδεση μεταξύ των πόλεων θεωρείται ότι θα επιτρέψει να επιταχυνθούν οι διεργασίες για τη δημιουργία οικολογικής συνείδησης σε διοίκηση και πολίτες, και θα προτείνει εφαρμόσιμες λύσεις σε προβλήματα κοινά μεταξύ των ελληνικών πόλεων (ελεύθεροι χώροι, ρύπανση, διαχείριση λυμάτων, περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση).

Η πρόκληση για το δήμο Τρίπολης είναι μεγάλη και καλείται να συμμετάσχει, εφόσον το επιθυμεί στην προσπάθεια αυτή, μιας και η πρόσκληση είναι ανοιχτή, στοιχείο πολύ σημαντικό για την παρακολούθηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

Η ποιότητα ζωής μιας πόλης είναι βασική παράμετρος που την κάνει ανταγωνιστική, φιλική για τους κατοίκους της, ελκυστική για επισκέπτες και επενδυτές και το ΔΕΠΠ θα βοηθήσει να ανταλλάξουν εμπειρίες οι δήμοι μεταξύ τους, να συνεργαστούν, να αξιοποιήσουν ευρωπαϊκά κονδύλια για να βελτιώσουν την εικόνα των πόλεών τους.

Απ’ ότι φαίνεται το πλάνο εργασίας επικεντρώνεται σε συγκεκριμένους τομείς όπως: συμβολή στην αντιμετώπιση της παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής, ανάπτυξη βιώσιμων μεταφορών, δημιουργία πράσινων αστικών περιοχών που ενσωματώνουν την αειφόρο χρήση της γης, δράση για τη διατήρηση της φύσης και της βιοποικιλότητας, βελτίωση του ατμοσφαιρικού αέρα, μείωση των επιπέδων θορύβου, αποτελεσματική διαχείριση αποβλήτων, ορθολογική κατανάλωση νερού, επεξεργασία λυμάτων, οικολογική καινοτομία και βιώσιμη απασχόληση, διαχείριση του περιβάλλοντος και ενεργειακή απόδοση. Πρόκειται για πράσινες πολιτικές που  έχουν θετική επίδραση τόσο στο περιβάλλον όσο και στην εθνική οικονομία.

Γι αυτό και η πρόκληση για την πόλη μας  είναι πρωτίστων ενδιαφέρουσα.  Δεν έχουμε την πολυτέλεια των ερασιτεχνικών σχεδιασμών και των μικροκομματικών και τοπικιστικών επιλογών. Για να κερδίσουμε το μέλλον θα πρέπει να αξιοποιήσουμε στο έπακρο όλες τις δυνατότητές μας. Και κυρίως να προσπαθήσουμε όλοι για την επιτυχία του εγχειρήματος. Είναι κάτι που έως τώρα δεν το επιχειρήσαμε.

 

 

 

Αυθαιρεσίες

Εάν υπάρχει διοίκηση σ’ αυτήν την πόλη πρέπει να δράσει πάραυτα στο πρόβλημα των αυθαίρετων κατασκευών από πλαστικά πετάσματα  που  κλείνουν ολόκληρες στοές  κεντρικών σημείων της πόλης ή ξύλινα δάπεδα που «καλιγώνουν» τον πεζόδρομο. Το θράσος κάποιων καταστηματαρχών ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, ελέγχου μη υπάρχοντος. Μάταια ο πρώην πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας Σ. Καπόγιαννης έφθασε στο σημείο να πει ότι:  «Δεν εφαρμόζονται οι αποφάσεις με αποτέλεσμα να καγκελώνουμε τον πεζόδρομο, δηλαδή τι θα γίνει θα καγκελώσουμε όλη την πόλη επειδή δεν μπορούν να ισχύσουν οι αποφάσεις που παίρνουμε ως δημοτική αρχή;». Η   ιταμή αυτή πρόκληση  αντιμετωπίζεται μόνο με τσαμπουκά και χωροφύλακα για την επιβολή του νόμου.  Υπάρχει όμως βούληση γι αυτό;  Μάλλον όχι. Δειλοί μοιραίοι κι άβουλοι πορεύονται αντάμα εκεί στο δημαρχείο. Ως πότε, όμως!

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Με τις αλλαγές που επέρχονται με το σχέδιο «Αθηνά» στα Ανώτατα και Ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, στην Τρίπολη προβλέπεται το τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Υπολογιστών να απορροφηθεί από το τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών και το νέο τμήμα που θα προκύψει, μετά τη συγχώνευση, θα ονομάζεται «τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής» με 25 μέλη ΔΕΠ. Το τμήμα  Οικονομικών Επιστημών με 9 μέλη ΔΕΠ διατηρείται ως έχει. Όμως, και τα δύο αυτά τμήματα της Τρίπολης θα λειτουργούν υπό τη σκέπη μια σχολής που θα ονομάζεται Σχολή Οικονομίας, Διοίκησης και Πληροφορικής. Αν, μάλιστα,  κρίνουμε από τον τίτλο φαίνεται να απουσιάζει, για την ώρα, το τμήμα Διοίκησης, που πιθανόν να δημιουργηθεί αργότερα.

Αναρριχήσεις

Ο Claude Remy, ο γνωστός Ελβετός αναρριχητής τηρώντας την υπόσχεσή του, επέστρεψε στο Λεωνίδιο στις αρχές Ιανουαρίου του 2013 μαζί με τον αδελφό του Yves, με τον οποίο αποτελούν ένα από τα πιο φημισμένα ντουέτα στον χώρο της αναρρίχησης, και παρέμειναν για 12 ημέρες με σκοπό την αναζήτηση νέων αναρριχητικών πεδίων και τη διάνοιξη νέων διαδρομών.

Για το σκοπό αυτό αφιέρωσαν πολλές ώρες καθημερινά στα βράχια του Λεωνιδίου, έχοντας στο πλευρό τους ως οδηγό τον Γιάννη Μεταξωτό, γνώστη του αντικειμένου αλλά και της ευρύτερης περιοχής και κατάφεραν να ανοίξουν 30 νέες διαδρομές με βαθμό δυσκολίας από 5 έως 7c. Πηγή: leonidion.gr

Η ξέφρενη πορεία …

Ο Αστέρας Τρίπολης δεν είναι πλέον ο παρίας του ελληνικού ποδοσφαίρου  στον οποίο αφιέρωναν ελάχιστες γραμμές τα μεγάλα Μέσα ενημέρωσης και ο αθλητικός τύπος. Η ξέφρενη πορεία του στο φετινό πρωτάθλημα  στρέφει τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του και ιδίως στον προπονητή του Σάκη Τσιώλη, κατ εξοχή αναμορφωτή και ποδηγέτη της ομάδας. Έτσι στην εφημερίδα Ελευθεροτυπία και στο ένθετο αθλητικό της, την περασμένη Δευτέρα, δέσποζε το «Αστέρι του Νότου», ενώ στον τίτλο του βασικού πρωτοσέλιδου, δεν υπήρχε ούτε Ολυμπιακός ούτε Παναθηναϊκός αλλά ούτε  και καμία άλλη από τις παραδοσιακά μεγάλες ομάδες. Το θέμα στη Σούπερ Λίγκα, η ευχάριστη νότα, ήταν ο καλπασμός του Αστέρα Τρίπολης.

…Και ο Σάκης Τσιώλης

Χθες  και πάλι στην ίδια εφημερίδα καταχωρήθηκε συνέντευξη που   παραχώρησε ο προπονητής του Αστέρα, Σάκης Τσιώλης, ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και αποκαλυπτική. Αξίζει να δει κανείς πως περιγράφει την κατάσταση που επικρατεί στην ομάδα:  «Όλοι στην ομάδα ξέρουν το ρόλο τους και τι πρέπει να κάνουν. Κι αυτό οφείλεται στον τρόπο που δημιούργησαν αυτή την ομάδα οι δύο μεγαλομέτοχοί της, οι κ. Καϋμενάκης και Μπάκος. Είχαν ως όραμα να φτιάξουν τη μεγάλη ομάδα του Μοριά, και για το λόγο αυτό επένδυσαν πολλά χρήματα σε μια επαρχιακή ομάδα και “ξόδεψαν” τον προσωπικό τους χρόνο. Στελέχωσαν το σύλλογο με ικανά και έμπειρα στελέχη και έχουν βάλει τις βάσεις για μια ομάδα που θα πρωταγωνιστεί τα επόμενα χρόνια στο ελληνικό πρωτάθλημα».

Στο ερώτημα δε, που και εμείς σε κύριο άρθρο είχαμε θίξει προ ημερών, «γιατί οι φίλαθλοι δεν είναι κοντά στην ομάδα» και πως «αν ο Αστέρας είχε έδρα στην Πάτρα, κάθε αγωνιστική θα είχε το γήπεδο 10.000 κόσμο», η απάντηση που δίνεται είναι η ακόλουθη: «Ο Αστέρας είναι μια νέα ομάδα σε ένα νομό με 30.000 κατοίκους. Το ότι στο γήπεδο έρχονται 2.500 φίλαθλοι είναι ένα ικανοποιητικό νούμερο. Πιστεύω πως ο σύλλογος με τις επιτυχίες του σταδιακά θα μπορέσει να φέρει φιλάθλους που θα ταυτιστούν μαζί του από τη Σπάρτη, το Ναύπλιο και το Αργος. Ο Αστέρας δεν έχει το βάρος μιας ιστορίας. Τώρα γράφει την ιστορία του».

Χαμογελάτε

Μου στέλνει το εξής μήνυμα:
Αγάπη μου… αν κοιμάσαι στείλε μου τα όνειρά σου, αν χαμογελάς στείλε μου το χαμόγελό σου, αν κλαις στείλε μου τα δάκρυα σου… Σε αγαπώ!
Κι εγώ απάντησα: Είμαι στην τουαλέτα ρε μωράκι, τι να στείλω;
Κι έτσι άρχισε ο καυγάς…!

ΠΑΠΑΜΗΤΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ <papamh22@otenet.gr

One thought to “Νέα από Αρκαδία. Μια πρό(σ)κληση για την Τρίπολη”

  1. Nαι ,τωρα τους πηρε ο πονος για την πολη .

    Τοσα χρονια που την μετετρεψαν σε τσιμεντουπολη και την κατεστρεψαν δεν ακουγοταν κιχ .
    Και ποιοι ;
    Οι αρχοντες της πολης ,οι πρωην δημαρχοι και νομαρχες ,πουεχτισαν 8 -οροφα μεσα στο κεντρο ,καταπατωντας φυσικα καθε εννοια ηπιας και οικολογικης αναπτυξης .

    Να δω τωρα που θα βρεθει χωρος για πρασινο ,για πεζοδρομια ,για χωρους αναψυχης ,για ποδηλατοδρομους για δρομους και για οτι αλλο χρειαζεται μια συγχρονη πολη .

    Πως να δοθουν λυσεις για να προσφερει η πολη ποιοτητα ζωης οταν δεν εχει χωρους σταθμευσης ,συγκοινωνιακο δικτυο σωστα σχεδιασμενο ,χωρους για περιπατο ;
    Οταν 10 αυτοκινητα που γυριζουν γυρω απο την πλατεια του Α. Βσιλειου προκαλουν κυκλοφοριακο κομφουζιο ;
    Οταν δεν μπορουν να ρυθμιστουν ζητηματα καλυψης του πεζοδρομιου στη νεα πλατεια Πετρινου ;

    Εδω δεν μπορουν να τα βρουν δυο ανθρωποι μεταξυ τους θα τα βρει μια πολη ολοκληρη ΄;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *