Θεσσαλονίκη 7 Μαρτίου 2012
Αρ. Πρωτ.: 1692/Γ
Προς:
Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
κ. Ανδρέα Λοβέρδο
Κύριε Yπουργέ,
Η παράταση των εκκρεμοτήτων του ΥΥΚΑ εν μέσω εντεινόμενης οικονομικής κρίσης
διογκώνει τα προβλήματα που αφορούν τόσο τον ιατρικό κόσμο όσο και κυρίως τους ασθενείς.
Συγκεκριμένα:
1. Η μη έκδοση υπουργικής απόφασης για την ενεργοποίηση του άρθρου 35 του Ν.4025/2011 που
αφορά την έκδοση αδειών ιατρείων και εργαστηρίων και τις άδειες άσκησης επαγγέλματος, σε
συνδυασμό με τις εγκυκλίους τις 30/1 και 20/2/2012 προς τις περιφέρειες, εμποδίζουν την ομαλή
λειτουργία της Π.Φ.Υ. Το νομικό κενό που υφίσταται επιτρέπει ερμηνεία των νόμων κατά το δοκούν
και καταργεί στην πράξη των κώδικα ιατρικής δεοντολογίας από χαμηλόβαθμους υπαλλήλους των
περιφερειών. Με δεδομένο ότι η χώρα μας διαθέτει νομικό οπλοστάσιο απόλυτα ανάλογο των
Ευρωπαϊκών χωρών (Π.Δ 84/2001) σας καλούμε να τερματίσετε την περίοδο της ανωμαλίας
ενεργοποιώντας τον Ν.4025/2011 που αποτελεί ουσιώδες βήμα προόδου εφόσον ολοκληρωθεί
βέβαια.
2. Η λειτουργία των Μ.Η.Ν. που μπορούν να συμβάλουν αποφασιστικά τόσο στην μείωση του
κόστους των υπηρεσιών υγείας όσο και στην ανάπτυξη του ιατρικού τουρισμού, πέντε μήνες μετά την
ψήφιση του σχετικού νόμου είναι αδύνατος λόγω μη έκδοσης σχετικής υπουργικής απόφασης.
Πολύτιμος χρόνος χάνεται αδικαιολόγητα σε μια εποχή ελάχιστων ευκαιριών.
3. Η λειτουργία του ΕΟΠΥΥ, δύο μήνες μετά την έναρξή της απαιτεί ριζική αναθεώρηση όπως και
το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης που δεν λειτουργεί ορθά.
4. Τέλος, η άμεση εξόφληση των συσσωρευμένων οφειλών αποτελεί ζωτική ανάγκη των ιατρείων
και των εργαστηρίων. Η παράγραφος 16 του άρθρου 31 του Ν. 4058/2012 ζητούμε να αναθεωρηθεί
ως απαράδεκτη καθώς ουσιαστικά δεν αναγνωρίζει αυθαίρετα οφειλές τριών μηνών.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Dr. Αθανάσιος Α. Εξαδάκτυλος
Πλαστικός Χειρούργος
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Νικόλαος Π. Νίτσας
Χειρουργός
Ερώτηση: Ασφαλισμενοι του ΟΠΑΔ που πήραν γνωμάτευση για το ασφαλιστικό τους ταμείο, την επέστρεψαν ζητώντας να καταχωρηθεί η γνωμάτευση ηλεκτρονικά γιατί αλλιώς δεν γίνεται αποδεκτή από του ελεγκτές του ταμείου. Υπάρχει τέτοιο θέμα; Που καταχωρούνται οι ηλεκτρονικές γνωματεύσεις στο σύστημα; Τι γίνεται με τα προσωπικά δεδομένα των ασθενών;
Στο άρθρο 17 του κανονισμού λειτουργίας του ΕΟΠΠΥ προβλέπεται ότι οι γνωματεύσεις για ειδική αγωγή που αφορούν ανηλίκους μέχρι 18 ετών για προβλήματα αναπτυξιακά, νοητικά, ψυχικής διαταραχής κλπ πρέπει να εκδίδονται από γιατρούς κρατικού ή πανεπιστημιακού νοσοκομείου. Στο τέλος του ίδιου άρθρου αναφέρεται ότι η γνωμάτευση πρέπει να εκδίδεται από δημόσιο φορέα. Οι αντικρουόμενες αυτές διατυπώσεις έχουν δημιουργήσει σύγχυση και μεγάλη ταλαιπωρία για τους ασφαλισμένους του ΙΚΑ, επειδή αυτοί μέχρι τώρα εξεταζόταν από τις υπηρεσίες του (πρώην) ΙΚΑ που δεν είναι νοσοκομειακές υπηρεσίες και ενώ έχουν πλήρως τεκμηριωμένες γνωματεύσεις μετά από χρόνια παρακολούθηση, τώρα υποχρεώνονται να συνωστίζονται εκ νέου στις λίστες των παιδοψυχιατρικών υπηρεσιών των κρατικών νοσοκομείων για μία νέα γνωμάτευση. Χάνουν έτσι τα χρήματα που δικαιούνται για την ειδική αγωγή των παιδιών τους κάθε μήνα ( μέχρι τα παιδιά να αξιολογηθούν εκ νέου απο τις διεπιστημονικές ομάδες των παιδοψυχιάτρων, ψυχολόγων, λογοπεδικών, εργοθεραπευτών κλπ).
Είναι τόσο απλό να βγει μια διευκρινιστική εγκύκλιος ή διορθωτική πράξη που να αναγνωρίζει ότι οι υπάρχουσες γνωματεύσεις και όσες στο μέλλον θα εκδίδονται από τους γιατρούς κλπ επιστήμονες του πρώην ΙΚΑ και νυν ΕΟΠΠΥ είναι ισάξιες (όπως εξ άλλου ο νόμος προβλέπει για την ισοτιμία των ιατρικών υπογραφών στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα).
Θα μπορούσε να το δει άμεσα αυτό ο πρόεδρος του ΕΟΠΠΥ;;;